Jelen tájékoztató célja, hogy az érintettek megfelelő tájékoztatást kapjanak a Brit-Magyar Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola (továbbiakban Iskola vagy Adatkezelő) által meghirdetett információs délutánra – a britmagyariskola.hu honlapon – történő jelentkezéssel összefüggésben végzett adatkezelések céljáról és módjáról, valamint az adatkezeléshez kapcsolódó jogokról.
A britmagyariskola.hu honlap üzemeltetője, az adatkezelő:
Brit-Magyar Angol-Magyar Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Képviselő: az Iskola mindenkori intézményvezetője, jelenleg Székelyné Czirják Katalin
Székhely: 1021 Budapest, Tárogató út 2-4. II. emelet
OM azonosító: 203474
Adószám: 19273204-1-41
Email: admissions@britmagyariskola.hu
Az adatkezelés alapjául szolgáló főbb jogszabályok:
- az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 Rendelete (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről – ÁLTALÁNOS ADATVÉDELMI RENDELET / GDPR
- az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény – INFOTV.
Az információs délutánra történő jelentkezéssel összefüggésben végzett adatkezelés
Kezelt adatok köre: | Gyermek teljes neve, szülő teljes neve, e-mail cím, gyermek jelenlegi óvodájának/iskolájának neve, telefonszám. |
Adatkezelés célja: | Az adatok megadása az érdeklődő szülő és az érintett gyermek azonosításához szükséges, ezen felül az adatkezelő és az érdeklődő szülő közötti kapcsolattartás célját szolgálja. |
Adatkezelés jogalapja: | Az érintett saját, egyúttal mint a gyermek törvényes képviselője által adott hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) a) pont. |
Az adatkezelés időtartama: | Az adatokat az adatkezelő az információs délutánon való részvételig, de legfeljebb a jelentkezés benyújtását követő 6 hónapig kezeli. |
Adatkezelés módja: | Az adatkezelés elektronikus úton történik. |
Az adatkezelő felhívja a figyelmet, hogy a fenti adatok megadása a kapcsolatfelvételhez, az azonosításhoz és az információs délutánon való részvételhez kötelező.
A hozzáárulás visszavonására a fentiekben megadott elektronikus levélcímre küldött e-mail üzenettel van lehetőség. A hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.
Érintetti jogok, jogérvényesítés és panaszkezelés
Az érintett személy írásban (ideértve az e-mailt is) tájékoztatást kérhet az adatkezelőtől arról, hogy milyen személyes adatait, milyen jogalapon, milyen adatkezelési cél miatt, mennyi ideig kezeli, továbbá az adatkezelő kinek, mikor, milyen jogalap alapján, mely személyes adataihoz biztosított hozzáférést vagy kinek továbbította a személyes adatait. Az adatkezelő az érintett kérelmét legfeljebb egy hónapon belül teljesíti.
Ha a személyes adat a valóságnak nem felel meg, kérhető annak helyesbítése. Amennyiben a valóságnak megfelelő személyes adat a rendelkezésre áll, a személyes adatot adatkezelő helyesbíti. Adatkezelő megjelöli azt a személyes adatot, amelynek helyességét vagy pontosságát az érintett személy vitatja, amennyiben az adat helytelensége vagy pontatlansága nem állapítható meg egyértelműen. Adatkezelő a kérelmet legfeljebb egy hónapon belül teljesíti.
Az érintett személy az adatai törlését az adatkezelőhöz benyújtott írásbeli kérelemmel kezdeményezheti. A törlési kérelmet az adatkezelő abban az esetben utasítja el, ha az adatkezelőt a személyes adatok további tárolására kötelezik. Ilyen eset például az, ha számviteli jogszabályok által előírt határidő nem telt le. Amennyiben azonban nincs ilyen kötelezettség, akkor az adatkezelő a kérelmet legfeljebb egy hónapon belül teljesíti
Az érintett személy írásban kérheti, hogy a személyes adatait az adatkezelő zárolja (az adatkezelés korlátozott jellegének egyértelmű jelölésével és az egyéb adatoktól elkülönített kezelés biztosításával). A zárolás addig tart, amíg az érintett által megjelölt indok szükségessé teszi az adatok tárolását. Az adat zárolását kérheti az érintett például abban az esetben, ha úgy gondolja, hogy a beadványát az adatkezelő jogellenesen kezelte, azonban az általa kezdeményezett hatósági vagy bírósági eljárás érdekében szükséges az, hogy a beadványt az adatkezelő ne törölje. Ebben az esetben a hatóság vagy a bíróság megkereséséig az adatkezelő tovább tárolja a személyes adatot (például az adott beadványt), ezt követően törli az adatokat.
Az érintett személy írásban tiltakozhat az adatkezelés ellen, ha az adatkezelő a személyes adatot pl. közvélemény-kutatás vagy tudományos kutatás céljából továbbítaná, felhasználná. Adatkezelő a tiltakozás kézhezvételétől számított legrövidebb idő alatt, de legfeljebb egy hónapon belül megvizsgálja a kérelmet, és annak megalapozottsága kérdésében döntést hoz, amelyről a kérelmezőt írásban értesíti.
Az érintett jogainak gyakorlására irányuló kérés teljesítéséről vagy annak akadályáról adatkezelő a kérelem benyújtásától számított lehető legrövidebb idő alatt, legfeljebb azonban egy hónapon belül írásban – a kérelem benyújtójának hozzájárulásával elektronikus úton – értesíti a kérelem előterjesztőjét, a kérelem elutasítása esetén az elutasítás ténybeli és jogi indokaival, valamint a jogorvoslati lehetőségekre vonatkozó tájékoztatással együtt. Mindezekhez szükséges, hogy az érintett a megkeresés alapján beazonosítható legyen. Amennyiben a beazonosításhoz adatkezelő nem rendelkezik megfelelő információkkal, úgy ennek érdekében adatot kérhet be érintettől.
Mindenki, aki úgy véli, hogy adatkezelő adatkezelése következtében sérültek a jogai, bírósághoz vagy a Hatósághoz (Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság – székhelye: H-1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11; Telefon: +36 (1) 391-1400; Fax: +36 (1) 391-1410; E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu) panasszal fordulhat.
A bíróság az ügyben soron kívül jár el. A perre a Fővárosi Törvényszék az illetékes, a per az azt kezdeményező személy választása szerint a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes törvényszék előtt is megindítható.
Tájékoztatjuk, hogy a Hatóság a panaszokat csak abban az esetben vizsgálja ki, amennyiben az érintett a Hatóságnál tett bejelentését megelőzően már megkereste az Adatkezelőt panaszával kapcsolatban, és az nem vezetett eredményre.