+36 30 310 3733

admissions@britmagyariskola.hu

1021 Budapest

Tárogató út 2-4. II.emelet

8:00-17:00

Hétfő - Péntek

+36 30 310 3733

admissions@britmagyariskola.hu

1021 Budapest

Tárogató út 2-4. II.emelet

8:00-17:00

Hétfő - Péntek

Pedagógiai program

Tantervünk

A Brit-Magyar Iskola a magyar Nemzeti Alaptanterv, illetve a kéttannyelvű iskolák részére meghatározott kéttannyelvű kerettanterv alapján működik. Akkreditált Cambridge iskolaként működve a magyar alaptantervet az angol és walesi iskolák számára kidolgozott Cambridge International oktatási programmal is ötvözni tudjuk.

Hogyan jelenik meg a kéttannyelvűség intézményünkben?

Az angol nyelven tanított tantárgyaknál a magyar kéttannyelvű tantervben foglaltakat kiegészítjük a Cambridge International tananyagaival, módszertani eszközeivel, különös tekintettel az angol nyelvi oktatással és a magyar természettudomány órákkal. A gyermekek a tantárgyakhoz kötődő szakkifejezéseket mindkét nyelven használják, ami bővíti későbbi továbbtanulási lehetőségeiket.

Valamennyi tantárgy esetében arra törekszünk, hogy a világban bárhol fellelhető legjobb oktatási gyakorlatokat olyan tanítási módszerekkel ötvözzük, amelyek nem csupán az ismeretszerzést, hanem a készségek fejlesztését is célozzák.

Pedagógiai módszertanunk

Nagy hangsúlyt fektetünk a gyermekközpontú nevelésre, amely elsősorban a tanulók készségeire és igényeire összpontosít. Elsődleges célunk egy olyan biztonságos és gondoskodó környezet kialakítása, ahol a tanulók magabiztosan tudnak tanulni, kísérletezni, kockázatot vállalni, hibázni és a hibákból tanulni.

Tanmenet

A tervezett tanmenet az első és második osztályban alapos és biztos tudást kínál anyanyelvből, angol nyelvből és matematikából is.

Az angol nyelvet csoportbontásban tanítjuk.

Fontos hangsúlyoznunk, hogy tanmenetünkben nem ragaszkodunk szigorúan a tantárgyi struktúrákhoz.

Mit is jelent ez? Természetesen lesznek tantárgyi periódusok, de ezek a periódusok rugalmasan, a gyermekek aktuális állapotával, érdeklődésével és a tananyaggal összehangolható módon alakíthatóak lesznek. Akár néhány perc eltelte után egy matematika óráról át lehet evezni a környezetismeret, vagy akár a magyar irodalom területére.

Lépést tartva a változó világgal

“A világ megváltozott, így az oktatásnak is változnia kell.”

Hiszünk abban, hogy az oktatás célja a diákokat arra ösztönözni, hogy képességeik szerint teljesítsenek és fejlődjenek. Így válhatnak később társadalmunk értékes és építő tagjaivá. Ma egy olyan világban élünk, ahol a könnyen elérhető tudás és tartalom korlátlanul rendelkezésünkre áll. Mindez az információtömeg gyorsan hozzáférhető, folyamatosan változik és fejlődik. Ezért napjainkra már nem a „mit” tudunk a legfontosabb érték. Sokkal inkább szükséges a ”hogyan” és a “miért” kérdésekre összpontosítanunk. Az az igazi tudás, ha képesek vagyunk felkutatni a jelenleg érvényes információkat, melyeket felhasználhatunk problémák megoldására, illetve érvek és döntések alátámasztására.

Missziónk

Diákjainkat elsősorban arra szeretnénk felkészíteni, hogy intézményünkből kilépve tanulmányaikat akár a hazai elismert középiskolákban, akár nemzetközi intézményekben folytathassák majd. Arra törekszünk, hogy mind az angol, mind a magyar nyelvet tökéletesen megtanítsuk diákjainknak. Szeretnénk, ha diákjaink képessé válnának arra, hogy gondolataikat, elképzeléseiket, ötleteiket könnyedén és egyszerűen fejezzék ki minden olyan helyzetben, amikor arra szükségük van.

Iskolánk diákközpontú, gondoskodó, törekvő és alkalmazkodó

Diákközpontú

Iskolai közösségünknek számos fontos csoportja van, úgymint diákok, szülők, tanárok, alapítók és helyi partnerek. A Brit-Magyarnál azonban minden tervet úgy készítünk, hogy szem előtt tartjuk, hogy mi a legjobb a diákoknak. Minden döntés előtt feltesszük magunknak a kérdést: “Ez lesz a legjobb a diákok számára?” Amikor azt tervezzük, hogy hogyan hasznosítsuk az időnket és hogyan költsük el a pénzünket, először megvizsgáljuk azt, hogy hogyan fogják ezek a tervek diákjaink fejlődését szolgálni.

Gondoskodó

Iskolánknak támogató és gondoskodó légkört kell biztosítania gyermekeink számára. Minden döntésünknek figyelembe kell vennie az egyes tanulók fizikai, mentális és érzelmi jólétét. Ez az az alap, amelyre a diákok az önbizalmukat építik. A hajlandóság és az energia arra, hogy kifelé tekintsenek, és felfedezéseket tegyenek csak akkor valósulhat meg, ha a diákok úgy érzik, hogy egy biztonságos közösség veszi őket körül, ahol értékelik, és tiszteletben tartják őket.

Törekvő

Iskolánk arra a törekvésre ösztönzi a diákokat, hogy magabiztosan nézzenek szembe a kihívásokkal, és merjenek felfedezni. Az ambíció megköveteli, hogy a gyermekeket kockázatvállalásra ösztönözzük, és ehhez lehetőségeket kell teremtenünk. Buzdítanunk kell a tanulókat arra, hogy megértsék, hogy a valódi tanulás csak akkor történik meg, ha hibáznak, majd ezekből tanulnak. A gyerekeknek fel kell ismerniük azt a tényt, hogy a hibázás gyakran a tanulás kezdete. Ennek elérése érdekében tanáraink pozitívan ösztönzik a gyermekeket új eredmények, ötletek és utakat keresésére.

Alkalmazkodó

A Brit-Magyarnál gyermekeink megtanulják egy változó világ vezetéséhez szükséges készségeket. A készségek építésére összpontosítunk, nemcsak a tudásra, hogy lehetővé tegyük a tanulók számára, hogy képesek legyenek megfontolni az előttük álló feladatot, és szükségszerűen módosítsák cselekedeteiket. Egy jól alkalmazkodó gyermek az, aki rendelkezik a technikai és szellemi készségek magabiztosságával a problémák leküzdéséhez. Az alkalmazkodó gyermek kommunikációs és interaktív készségekkel rendelkezik a változás megtörténte érdekében. Az alkalmazkodó gyermek együttérző és az empatikus, képes meghallgatni és tanulni is másoktól, melyek a vezetés alapját képezik.

A tanulási tér

A frontális osztálymunka helyett csoportmunákban és projektfeladatokban gondolkozunk. Mivel az ilyen típusú munkák igénylik a feladatokhoz jól alkalmazkodó tanulási teret, így úgy alakítjuk azokat ki, hogy állandóan átrendezhetőek, alakíthatóak legyenek.

Számtalan olyan tanítási segédanyagot használunk a tanórákon, amelyeket a diákok akár online, akár offline környezetben könnyedén tudnak alkalmazni.

Pedagógusaink

A tantestületünk tagjai – mind az anyanyelvi mind a külföldi pedagógusaink – magasan képzett tanárok. Az angolul tanított tárgyakat angol anyanyelvű, kvalifikált nyelvtanárokra bízzuk. Pedagógusainktól nagyfokú rugalmasságra számítunk, hogy a tananyagot minden esetben a tanulók aktuális állapotának megfelelően szervezzék és irányítsák.

A kollégáknak számtalan olyan belső továbbképzést biztosítunk, amely segíti őket ezen pedagógiai koncepciók és a célul tűzött módszertan megvalósításában.

Iskolai Élet

Napirend

Az iskola naponta 8.00 és 17.00 között van nyitva. A nap 8.30-kor kezdődik, majd a gyerekek 8:30-tól 8:40-ig egy 10 perces circle time alkalmon hangolódnak rá az aznapi feladatokra.

A 45 perces órák sorozatát néhány jelentősebb szünettel tagoljuk: A reggeli 9:25-tól 9:35-ig tart, majd 10.20-10.55-ig lesz egy hosszabb, tanári felügyelettel történő játékidő a gyerekek számára. Ez a szabad játékra szánt idő még életkorukból adódóan az egészséges fejlődésük fontos részét képezi.

Az ebédidő az azt követő szabad játékidővel kiegészülve összesen 50 perc. Ezen felül lesz még a délutáni uzsonna. (Az iskola külön díjazás ellenében biztosítja az ebédet, tízórait és uzsonnát.)

Az utolsó tanóra 15.00-kor ér véget, 16.00-ig lehet a gyerekekért jönni (pickup time). Az iskolai nap végén a gyerekek az iskolában vagy az épületben működő szakkörökre iratkozhatnak be.

Délutáni foglalkozások

A gyermekek fejlődésének érdekében iskolánk a délutáni tevékenységek széles választékát kínálja.

Digitális eszközök: Iskolánk minden tanuló számára elérhetővé teszi a digitális eszközök használatát, hogy a tanárok irányítása mellett használhassák azokat az osztályban.

Szintezett olvasási sorozatok: A gyerekek az iskolában használhatják a kezdő szinten induló szintezett olvasási sorozatunkat, amely keretet ad az olvasási és szövegértési készségek fejlesztésének.

A délutáni szabadon választott szakköröket a jelentkezések számának függvényében indítjuk el. A változtatás jogát fenntartjuk.

Szülői együttműködés

Mi, a Brit-Magyar Iskola munkatársai nagyra értékeljük a szülők közreműködését az iskolai életben, és a gyermekeik tanulmányaival kapcsolatos visszajelzések formájában is.

Nálunk minden szülő automatikusan tagjává válik a Szülő-Tanár Fórumnak (PTA), amelyen keresztül a szülők visszajelzést adhatnak az iskolaigazgatónak a képzési programmal kapcsolatban, megoszthatják új ötleteiket az iskola fejlesztéséről, illetve közösen szervezik az iskolai rendezvényeket. A PTA találkozókat negyedévente tartjuk, általában nagyobb rendezvényeink közeledtével.