Hivatalos felvételi tájékoztatást a felvételi után 3-4 nappal küldünk
Oktatásunk a magyar Nemzeti Alaptanterven (NAT) alapul, az idejáró gyerekek a magyar tanterv szerinti tantárgyakat, kulturális hagyományokat a Cambridge International programmal kiegészítve teljeskörűen megismerik.
Természetesen minél előbb annál jobb, hiszen a gyermekek leginkább tevékenységi alapon, játszva tanulnak, mely során agyuk a felnőtt sebességének többszörösével szivacsként szívja magába az információkat. Kisgyermek korban még nem tanulás alapon, hanem a természetesség erejével képes az agy bármely nyelv logikai és fonológiai elsajátítására. Azon túl, hogy gyerekek anyanyelvi környezetben ösztönösen gátlások és szorongás nélkül sajátítják el a nyelvet, egyfajta pozitív attitűd is kialakul a nyelvek iránt, mely segíti később a további nyelvek könnyű tanulását is.
Nem. Bizonyított, hogy az anyanyelvük mellett további nyelve(ke)t is magas szinten elsajátító gyermekek általános tanulási képessége meghaladja az egynyelvű kortársaikét. A nyelvtanulás továbbá segíti a kreativitást, a rugalmas gondolkodást és nagyban hozzájárul a problémamegoldó képesség fejlődéséhez.
A különböző szinten lévő diákok integrálhatóak ugyanabba az osztályba. A tanárok különféle stratégiákat használnak, például differenciálják a feladatokat / tevékenységeket, különböző tanulási módszereket alkalmaznak és személyre szabott házi feladatokat adnak, amelyek segítik a gyerekek angol nyelvi fejlődését. Csoportbontást is alkalmazunk, tehát a képességek, valamint a tanulási stílus és a személyiség alapján osztjuk be a gyerekeket csoportokba.
Az nagy segítség, ha gyermeke már rendelkezik angol nyelvtudással. Ez azt is jelenti, hogy gyermekének megvan az a magabiztosságga, hogy “tudok angolul”. És általában azok a gyermekek, akik jók valamiben, szívesen is gyakorolják azokat a tevékenységeket. A programot ugyanakkor az angolul még nem beszélõk számára is biztosítjuk, így terveink szerint teljesen kezdő szintű tanulóink is lesznek, illetve olyanok is, akik néhány évet már eltöltöttek a magyar állami oktatási rendszerben, továbbá programunk tökéletes választás a kétnyelvű családban nevelkedő gyermekek számára is.
A BM-nél garantáljuk, hogy gyermeke a 8. év végére legalább B2-es szinten lesz angolból.
A kutatások azt mutatják, hogy a biztos anyanyelvi tudás megkönnyíti a tananyag megértését, valamint az iskola és más nyelvek iránti pozitív hozzáálláshoz vezet. Elengedhetetlen, hogy a gyerekek az anyanyelvüket is fejlesszék, főleg amikor más nyelven is tanulnak az iskolában. Vállaljuk, hogy a gyerekek azonos, vagy magasabb szintet fognak elérni a magyar nyelven tanított tantárgyakból, mint az állami iskolákban tanuló kortársaik. Ez azt jelenti tehát, hogyha a szülő úgy dönt, gyermekét gond nélkül bármikor átirathatja a Brit-Magyarból egy másik, normál tantervet követő általános iskolába.
Igen. Ezzel mindkét gyermek ugyanolyan iskolai tapasztalatot szerez és egyúttal a család számára is kényelmes. Néha az egyik ikernek szüksége van a másikra és gyakran hasonló a tanulási stílusuk is. Ez a helyzet lehetővé teszi a szülők számára, hogy ugyanúgy és ugyanakkor aktív részesei legyenek mindkét gyermekük oktatásának.
Az iskolának van saját, közvetlenül a főépületből nyíló, elkerített udvara, ami körülbelül 1000m2. Itt kialakításra került egy labdajátékokra alkalmasterület illetve egy olyan terület is, ahol a gyerekek biztonságos kültéri játékokkal játszhatnak
Igen. Szakértők támasztják alá azt a nézetet, hogy az úszás nagyobb hatást gyakorol az iskolai teljesítményre, mint más sportok.
Az első osztályban egyénre szabott, részletes és előremutató szöveges értékelést kapnak a gyerekek. Az érdemjegyekkel történő osztályzás a második évtől kezdődik, de ez is mindig kiegészül szöveges értékeléssel is.
Az órák 40-50%-át angol nyelven tartjuk. Ez évfolyamonként változik, mivel a magyar nemzeti tanterv több lehetőséget kínál a tanórák angol nyelven történő oktatására a magasabb évfolyamokban. A magyar nyelven tanított alaptantárgyak – mint például a matematika, az irodalom és a nyelvtan – ugyanolyan óraszámban lesznek megtartva, mint egy normál tantervű magyar iskolában. Célunk, hogy a gyermekek nagyon magas kompetencia szintet érjenek el a magyar nyelven oktatott tantárgyakban, s hogy a 9. évfolyamtól (vagy esetleg már korábban) zökkenőmentesen tudják folytani tanulmányaikat a magyar gimnáziumokban.
Nem. A tanárok szabadon választhatják meg azokat a tankönyveket és oktatási segédanyagokat, amelyeket a legalkalmasabbnak ítélnek meg saját maguk és diákjaik számára.
Az alsóbb évfolyamokon 2 évig visz egy osztályfőnök egy osztályt.
A maximum osztálylétszám 24 fő
Hivatalos felvételi tájékoztatást a felvételi után 3-4 nappal küldünk
Az iskolai közösség nagyon fontos számunkra és úgy gondoljuk, hogy a szülőkkel folytatott kommunikáció kulcsfontosságú összetevője egy erős és összetartó iskolai közösség kialakításának. A szülők többféle módon és alkalommal fognak tudni kommunikálni az iskolával. Minden trimeszterben lesz egy rendszeres szülői találkozó, de annyi szülőit szervezünk, amennyire csak szükség van. Az iskola vezetője mindig elérhető, hogy találkozzon a szülőkkel. A szülői találkozók kevésbé hivatalos formáját is tervezzük közösségépítés jelleggel, ahol barátságok is szövődhetnek.
Igen, alsóban a gyerekek készségeit szeretnénk főleg fejleszteni, ezeknek része a különböző tanulási stratégiák megismerése. Alsóban a tanulás megszerettetése fontosabb, mint a tényleges tanterv. Szeretnénk, ha a diákokat érdekelné és lelkesítené az, amit tanulnak és megőriznék kíváncsiságukat, mint elsődleges hajtóerőt.
Az alsó tagozaton klasszikus értelemben vett felelés nincsen. Azonban fontosnak tartjuk, hogy szóban is megfelelően ki tudják fejezni magukat a gyerekek, ezért már második osztálytól kezdve a projektmunkák bemutatásánál, a különböző beszámolóknál arra ösztönözzük őket, hogy saját szintjükön néhány mondatos előadást tudjanak tartani társaik számára.
A Tárogató épületben üzemel egy zeneiskola is, ahova szívesen elkísérjük délutánonként diákjainkat a zeneórákra.
Idővel tervezzük további sporttevékenységek felvételét is. Szerencsések vagyunk , hogy iskolánk épületében számos sportprogram és tanítás utáni klub van, amelyekkel együtt tudunk működni. A sportban való részvételt nagyra értékeljük, ez is a gyermeki karakter fejlesztésének egyik lehetséges módja az iskolai tudományos munkán túl.